Moto Team Słupsk - Słupskie Forum Motocyklistów / TUNING silnika

Strefa naszych sponsorów

#1 2011-06-12 21:06:31

maciek_turz
Member
Zarejestrowany: 2010-08-31
Posty: 646

TUNING silnika

Aby poprawić przebieg mocy i momentu obrotowego powinniśmy zacząć od kupna zestawu „Dyno-jet” dostępnego w dobrych sklepach z częściami motocyklowymi (i kioskach ruchu;)). Dyno-jet jest to zestaw podnoszący igły w gaźnikach, ale nie tylko, jest to także zestaw dysz wlotowych i wylotowych gaźnika oraz różne drobne rzeczy. Po zamontowaniu uzyskujemy lepszą reakcję na gaz, troszkę większą moc, oraz większą kulturkę w jej oddawaniu na tylne koło. Następnie dobry (sportowy) filtr powietrza [polecam firmę K&N] również szeroko dostępny w sklepach motocyklowych. Jest dziecinnie prosty w montażu!, co no daje? ano powietrze dostające się z systemu doładowania powietrza [to te dziury obok reflektorów] do airboxu zawierają pełno robactwa kurzu, pyłu, piachu czy czego tam jeszcze... zadaniem filtra jest chronić silnik przed tym ustrojstwem, ale jak zawsze konstruktorzy stawiają na przezorność i montują filtry skutecznie blokujące swobodny przepływ powietrza:(. Ale spoko... my się postaramy ulżyć naszemu silnikowi:). Więc przez swobodny przepływ powietrza uzyskujemy większą prędkość przepływu powietrza do gaźnika, oraz większe ciśnienie powietrza (coś jak turbo w katamaranach), czyli z tego wynika lepsze opróżnianie cylindra ze spalin, które zalegają w cylindrze po poprzednim suwie (na skutek zbyt małego ciśnienia oraz ograniczeń producenta [spalanie i ochrona środowiska: /] spaliny zalegają w cylindrze skutecznie obniżając moc silnika), ale zwiększa nam się zużycie paliwa, ponieważ mieszanka paliwowo – powietrzna pod większym ciśnieniem wypycha spaliny, ale także wypychająca część mieszanki opuści razem ze spalinami cylinder:(, tylko, że „dzięki” temu uzyskujemy nawet dobre kilka koni mechanicznych!, oraz płynną, jeszcze szybszą reakcję na dodanie gazu:), a o to chodzi!. Następnie można wymienić układ wydechowy, z seryjnego, tu znowu konstruktorzy mają na głowie ekologów i podobna historia do filtra, z tym, że tu, spaliny muszą mieć możliwość swobodnej ewakuacji do naszej brudnej atmosfery, polecam wymianę CAŁEGO układu wydechowego, a nie tylko końcówki (kolektora). Po zamianie i wyregulowaniu otrzymujemy większą o 6-8 KM moc, oraz standardowo troszkę szybszą reakcję na gaz. Do tego można dodać sportowy zapłon, oczywiście produkowany przez kilka zachodnich firm w tym wyspecjalizowanych.... dodaje nam to kilka koni, oraz lepsze przebiegi (korzystniejsze) mocy i momentu, bez dołków czy nagłych ich wzrostu. Następnie dochodzi zmiana sprężyn zaworowych, na sportowe, twardsze, są tanie. Można kombinować jeszcze ze świecami.... czasami jest różnica.... ale prawie niewyczuwalna.


Życie jest po to -> by śmigać na moto<-

Offline

 

#2 2011-06-12 22:26:59

rat
Prezydent
Od: słupsk
Zarejestrowany: 2010-06-26
Posty: 2148

Re: TUNING silnika

jezeli ktos ma wtrysk to zamiast dynojetów moze wsadzic power commander. i regulowac wtrysk mieszanki w poszczegolnych zakresach obrotów. zabawka troche droga bo ok 1500 zl. w zaleznosci do jakiego modelu i ktorej generacji jest to PC. po eleganckim zestrojeniu na hamowni i dobraniu dobrej mapy zaplonowej dzieki power commanderowi uzyskujemy ok 10% mocy wiecej. i nie zawsze oznacza to wzrost spalania. dobrym zabiegiem jest jeszcze zmiana rollgazu z ktortkim skokiem.


Triumph Sprint 1050 St

Offline

 

#3 2011-06-12 23:19:02

arachne007
Member
Zarejestrowany: 2011-01-04
Posty: 822

Re: TUNING silnika

maciek_turz napisał:

Aby poprawić przebieg mocy i momentu obrotowego powinniśmy zacząć od kupna zestawu „Dyno-jet” dostępnego w dobrych sklepach z częściami motocyklowymi (i kioskach ruchu;)). Dyno-jet jest to zestaw podnoszący igły w gaźnikach, ale nie tylko, jest to także zestaw dysz wlotowych i wylotowych gaźnika oraz różne drobne rzeczy. Po zamontowaniu uzyskujemy lepszą reakcję na gaz, troszkę większą moc, oraz większą kulturkę w jej oddawaniu na tylne koło. Następnie dobry (sportowy) filtr powietrza [polecam firmę K&N] również szeroko dostępny w sklepach motocyklowych. Jest dziecinnie prosty w montażu!, co no daje? ano powietrze dostające się z systemu doładowania powietrza [to te dziury obok reflektorów] do airboxu zawierają pełno robactwa kurzu, pyłu, piachu czy czego tam jeszcze... zadaniem filtra jest chronić silnik przed tym ustrojstwem, ale jak zawsze konstruktorzy stawiają na przezorność i montują filtry skutecznie blokujące swobodny przepływ powietrza:(. Ale spoko... my się postaramy ulżyć naszemu silnikowi:). Więc przez swobodny przepływ powietrza uzyskujemy większą prędkość przepływu powietrza do gaźnika, oraz większe ciśnienie powietrza (coś jak turbo w katamaranach), czyli z tego wynika lepsze opróżnianie cylindra ze spalin, które zalegają w cylindrze po poprzednim suwie (na skutek zbyt małego ciśnienia oraz ograniczeń producenta [spalanie i ochrona środowiska: /] spaliny zalegają w cylindrze skutecznie obniżając moc silnika), ale zwiększa nam się zużycie paliwa, ponieważ mieszanka paliwowo – powietrzna pod większym ciśnieniem wypycha spaliny, ale także wypychająca część mieszanki opuści razem ze spalinami cylinder:(, tylko, że „dzięki” temu uzyskujemy nawet dobre kilka koni mechanicznych!, oraz płynną, jeszcze szybszą reakcję na dodanie gazu:), a o to chodzi!. Następnie można wymienić układ wydechowy, z seryjnego, tu znowu konstruktorzy mają na głowie ekologów i podobna historia do filtra, z tym, że tu, spaliny muszą mieć możliwość swobodnej ewakuacji do naszej brudnej atmosfery, polecam wymianę CAŁEGO układu wydechowego, a nie tylko końcówki (kolektora). Po zamianie i wyregulowaniu otrzymujemy większą o 6-8 KM moc, oraz standardowo troszkę szybszą reakcję na gaz. Do tego można dodać sportowy zapłon, oczywiście produkowany przez kilka zachodnich firm w tym wyspecjalizowanych.... dodaje nam to kilka koni, oraz lepsze przebiegi (korzystniejsze) mocy i momentu, bez dołków czy nagłych ich wzrostu. Następnie dochodzi zmiana sprężyn zaworowych, na sportowe, twardsze, są tanie. Można kombinować jeszcze ze świecami.... czasami jest różnica.... ale prawie niewyczuwalna.

DOBRZE GADA, DAĆ MU WÓDKI!!smile


Admin
// old suzuki never die //

Offline

 

#4 2011-10-15 10:34:59

gk9r2yd
Użytkownik
Zarejestrowany: 2011-07-25
Posty: 273

Re: TUNING silnika

Tuning profesjonalny -
LKM  http://lkm.de/welcome.htm
YOSHIMURA  http://www.yoshimura-rd.com/t-kit_index.aspx

Ostatnio edytowany przez gk9r2yd (2011-10-19 15:30:13)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB